onsdag 2 april 2008

Min första dag hos Matte.

Inatt har jag inte sovit så mycket, allt var så annorlunda och mina syskon fanns inte i närheten, inte heller mamma. Jag fick sova jätte nära Matte i varje fall vilket kändes bra, men jag sov inte länge, jag ville hellre busa och leka med nallen och matte, men hon var så trött. Men vi busade i varje fall för jag är så söt så hon kan inte stå emot min vilja.

Efter en liten stund så somnade jag igen, då somnade jag på Mattes kudde, så nära henne jag bara kunde, och det var jätte mysigt!

Jag väckte henne sedan genom att slicka henne i örat och börja dra i tecket för då ville jag leka igen, vilket vi gjorde. Och så fick jag hälsa på Hugo, det är en annan hund som också bor här som är en Leonberger. Igår gick det inte så bra när vi hälsade, han är ju så stor och jag är så liten så jag blev lite rädd, men han verkar inte bry sig så mycket om mig ändå, varje gång jag vill leka så går han iväg, eller vänder sig om. Men jag busade med honom och somnade vid hans svans, så nära jag bara kunde.


Vi har lekt och busat väldigt mycket och det kom massa gäster idag, jag fick träffa Fredrik igen, Karin och hennes familj, Lolas Matte, Karina, Viggo och Roger. Och dessutom har jag fått leka med min Chihuahua kompis Pärla.

Jag fick presenter idag också, Mattes mamma har bakat hundkex till mig som ser ut som katter och hundben, mums, jättegott! Sen fick jag ett jättefint hundben med ett jättefint rött glittrigt snöre som var jätte skoj att leka med, och världens tuffaste Läderhalsband med stjärn-nitor på, den fick jag av Lolas Matte. Jag ser jätte tuff ut i den.( Bild kommer snart)

Här kommer lite bilder på några av mina bus idag.





Jag har haft det jättebra idag och är jättetrött nu, hur mår du??


// Elliot

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilken sötnos. Jasså Hugo är lika tråkig mot honom?! Ska bli kul att se hur Indraa reagerar när det är hennes tur. Nu sover hon mest efter kastreringen.
Skönt att du har lite att göra på nätterna!!Kram

ramses sa...

Hej svejs!

Elliot ser ut att ha funnit sig väl tillrätta i sin nya flock. Jag är inte förvånad, så kaxig som han är. Akta tårna!!

Kram "gammelmatte" Iréne