lördag 12 april 2008

Vad har hänt i veckan?

I måndags när vi vaknde, mötte vi dagen med en stor chock! Det var snö, allt var så extremt vitt och varken Jag eller Elliot hade någon lust att gå ut. Men vi var tvugna, för Jag skulle till skolan och Elliot skulle till Fredrik som skulle passa honom under dagen.

Elliot fick vara hos Fredrik i Mån & Ons, då då lärde Fredrik honom att sitta fint, och Elliot har blivit jätte duktig på det.

I
Tisdags var Elliot hos min Mor, som tog med honom till Hundstället. Där fick han leka och springa loss med en Yorkshire terrier. Elliot springer som en Maraton löpare fast ännu snabbare.

På kvällen gick Jag, Karin och Elliot runt Mölnesjön. Det var riktigt härligt, soligt väder och man har redan börjat få vårkänslor. Det är en lång bit att gå runt sjön, men Elliot sprang och lekte i skogen och träffade på andra hundar som han fick busa lite med ( typ, ungefär, hävda sig mot, han tror ju att han är så stor trots hans storlek).

I Fredags var både Jag och Elliot jättesega och slappa och orkade inte röra på oss, vi var verkligen trötta hela dagen så vi låg mest och myste och kollade på film, Elliot har även spelat Piano, Jättevackert, Finemang!


Elliot´s framsteg denna veckan:
  • Lyssnar på "Sitt"
  • Lyssnar på " Ursch" ( Då skakar han på huvudet och tycker att det är äckligt, trots att han vill ha allt i munnen, men framsteg är alltid framsteg.)
  • Lyssnar på "Nej" ( Då hoppar han ett hopp bakåt och tittar på det han inte får göra)
  • Lyssnar på "Shyyy" ( Detta kommandot använder jag när han blir alldeles för stirrig eller översprallig och då lugnar han ner sig och går ner i varv.)
  • Han gör signaler när han ska ut och göra "sitt lilla", och kissar sällan inomhus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er.

jag skrattade gott åt hans bestämdhet och att han är tyken ,ha ha. Takterna "hemifrån"sitter i märker jag. En valpkurs kommer nog inte att skada, nej. Kul att läsa om er. jag återkommer med jämna mellanrum. Du är alltid välkommen att höra av dej om du undrar över något.
Kram gammelmatte Iréne