lördag 5 april 2008

Fika på stan

Nu har Elliot varit här hemma ett litet tag och börjar känna sig hemma. Vi har hälsat på många andra hundar som bor här i området och lekt med barn.

Igår åkte jag in till stan för att fika med en kompis, så jag passade på att ta med Elliot, så han lär sig att åka buss och spårvagn utan problem. Att åka bil är fortfaranda lite läskigt, men han lär sig med tiden.


Det var väldigt många som kom fram och pratade med mig och ville hälsa på Elliot och ta kort med deras mobilkamera, många fachinerades över att det fanns långhåriga Chihuahuor, och trodde oftast att Elliot var en Papillon. Men Ack va fel man kan ha...


E
lliot var jätte duktig på spårvagnen, han fick vara lös mellan väskan och mig och somnade fort i väskan. När vi skulle gå av spårvagnen och gå in mot Nordstan vaknade han och tittade runt på allt folk, vi gick till Cafét "Tugg", där vi mötte Karin. Jag beställde min fika och Karin beställde sin, elliot fick vatten och sin mat.

Där satt vi, alla nöjda och glada och åt sin mat. Folk som satt brevid oss tog kort på Elliot och ville gärna klappa honom. Elliot är så glad och sprallig och vill gärna springa efter alla människor han ser. Men vi satt där och tjötade ett tag, en ganska lång tid rättare sagt, så Elliot somnade i väskan. Han är så bedårandes underbar!

Hemma är hemma, toan är Ute!
Elliot är jätteduktig när vi är ute och går. Han går jättefint och lyssnar jättebra. Han tycker däremot inte om vattenpölar och blött gräs. Han börjar även hajja att toaletten är ute och hemmet är hemmet. Men en liten olycka händer så lätt...

P
å kvällarna precis innan han somnar, blir han som ett övertrött barn. Han blir helt omöjlig, jätte olydig och jätte tyken! Direkt efter sitt sprallande anfall så somnar han direkt på bomsen. Precis som ett litet barn.

Han har verkligen en stark egen vilja och vill han något så ska han ha det! Men så funkar det inte, han kan inte köra med oss hur som helst! Han vill väl kolla hur långt vi är berädda att gå, och han lär märka att så långt kommer han inte, trots att han juckar på nallar, tofflor och barnvagnshjul.

Elliot är jättesnäll, han är alltid snäll, rar och gullig, och pussas gärna! Han börjar bli lydig, men lite valpkurser och kanske en lydnadskurs skulle inte skada för båda partner.

Elliot är egentligen precis som Jag!


Mig bråkar man inte med!


Och väcker mig...det skulle ni bara våga!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://trols-city.myminicity.com